Dzięki aplikacji, użytkownik widzi rozkład jazdy interesującego go autobusu, a także realny czas jego przyjazdu. Aplikacja wyświetla szacowany czas na podstawie danych, które pobiera z systemu GPS. Dzięki temu pasażer wie co dzieje się z autobusem i nie będzie musiał wybierać „w ciemno” czy zostać na przystanku, czy szukać alternatywnego sposobu dojazdu na miejsce.
Obecnie MPK Łódź testuje MyBus w autobusach wyposażonych w GPS, linii 65 i 74. Przewoźnik zgłasza uwagi twórcy aplikacji, dzięki czemu jest ona na bieżąco dostosowywana do łódzkich warunków.
Gdy testy dobiegną końca, MPK będzie zachęcało do korzystania z aplikacji. Pasażerowie również mogą zgłaszać swoje uwagi dotyczące funkcjonowania systemu. Wysyłać je należy pod adres mailowy: [email protected].
Obecnie MPK Łódź dysponuje 135 autobusami i 116 tramwajami wyposażonymi w GPS. To niewielka ilość zważywszy na fakt, że łącznie MPK Łódź posiada 446 autobusów i 496 tramwajów.
To jednak ma się zmienić. W ramach remontu trasy W-Z przewidziane jest wyposażenie kolejnych pojazdów w moduł GPS i autokomputery. Ponad to, MPK Łódź będzie prowadzić rozmowy z operatorem biletomatów na temat korzystania z GPSów wbudowanych w urządzenia.
Aplikacja działa już w 24 innych miastach. Można z niej skorzystać poprzez strony WWW i WAP, mapy Google, telefony, smartfony oraz tablety (Android,WindowsPhone, iOS).
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?