Poza parkingiem, w związku z przejęciem 1 stycznia br. ul. Barnima, zostanie ona zmodernizowana. Dariusz Domaradzki, przedstawiciel konsorcjum firm Pracownia Projektowa Maciej Sochanowski i Trafficom Inżynieria Drogowa, na spotkaniu z mieszkańcami przedstawił założenia całego projektu.
- Zawiera on przebudowę jezdni na ul. Barnima, budowę ciągu pieszo - rowerowego, oświetlenia, obiektu administracyjnego oraz parkingu P&R - wyliczają projektanci.
Najbliżej dworca, bo zaraz za budynkiem poczty, znajdzie się część rowerowa ze stojakami, kompresorem, narzędziami do drobnych napraw jednośladów. Parking ma mieć 221 miejsc postojowych, w tym 12 dla osób niepełnosprawnych. W drugiej części zaplanowano parking dla autokarów turystycznych. Będzie dla nich 10 stanowisk przelotowych, w tym stacja do zrzutu nieczystości, odkurzacz, 2 stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych i kompresor. Projekt przewiduje ponadto budowę jednokondygnacyjnego budynku socjalno - biurowego z toaletami, zapleczem i częścią gastronomiczną.
W trzeciej części parkingu zaplanowano 64 miejsca postojowe dla aut osobowych, w tym 15 dla mniejszych i większych busów.
- Cały obiekt będzie monitorowany - mówi Elżbieta Bałaban z Urzędu Miejskiego w Stargardzie. - Inwestycję będziemy mogli zacząć po realizacji przez kolej kanalizacji deszczowej. Będziemy sugerować, by spółka zaczęła jak najszybciej. Nam potrzebny jest rok, by zakończyć to, co zaplanowaliśmy.
Na parkingu znajdą się tablice informacji pasażerskiej zsynchronizowane z systemem informacją centrum przesiadkowego.
Inwestycja musi zostać zrealizowana do końca 2020 roku. Budowa parkingu P&R ma kosztować ok. 6 mln zł.
- Mamy zapewnione 85 procent dofinansowania - mówi Sylwia Dłużewska, inżynier miasta.
Stargardzianie, którzy przyszli na konsultacje społeczne w magistracie dopytywali o kwestie związane z szerokością miejsc parkingowych, sugerując, by były większe niż normatywne. Pytali też o kwestię obsługi kamer, przejścia dla pieszych i oświetlenie. Robert Sabadini, przedstawiciel fundacji Z Nami Bezpieczniej otrzymał zapewnienie, że na budynku administracyjnym znajdzie się miejsce na defibrylator.
Mniej zadowolony wyszedł ze spotkania reprezentant Towarzystwa Przyjaciół Stargardu, które nalega, by po modernizacji peronów dworca PKP wykorzystać zabytkowe zadaszenie.
- Takie rzeczy na peronach kolejowych sie zachowuje - mówi Mariusz Jankowski z TPS. - Za przykład można podać Sopot czy Gdańsk.
- Na pewno wykorzystamy, ale jeszcze nie wiemy gdzie - mówią urzędnicy magistratu. - W tej inwestycji tego nie uwzględnialiśmy.
Budowa parkingu Park&Ride jest dalszą częścią Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?