Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stargard. Zielone światło dla przejścia pod torami

Wioletta Mordasiewicz
Założenia planu zagospodarowania przestrzennego prezentował radnym Tomasz Cykalewicz, architekt ze Szczecina. Pomagał mu Stanisław Kazimierski ze stargardzkiego magistratu.
Założenia planu zagospodarowania przestrzennego prezentował radnym Tomasz Cykalewicz, architekt ze Szczecina. Pomagał mu Stanisław Kazimierski ze stargardzkiego magistratu. Wioletta Mordasiewicz
Wczoraj uchwalono ważny dla miasta plan zagospodarowania.

Rada miejska uchwaliła plan zagospodarowania przestrzennego dla rejonu ulic Towarowej i Dworcowej. To najbardziej oczekiwany dokument ostatnich lat, zbliżający do realizacji wielu ważnych dla Stargardu inwestycji, w tym centrum przesiadkowego, o którym mówi się od dawna.

Plan zagospodarowania przestrzennego dla ulic Towarowej i Dworcowej opracował zespół po kierownictwem Tomasza Cykalewicza ze szczecińskiej pracowni projektowej. Wygrała ona konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej dla tego rejonu Stargardu. Konkurs odbywał się pod egidą Stowarzyszenia Architektów Polskich w Szczecinie.

Uchwalenie planu otwiera drogę do ważnej przebudowy tej części miasta.
- W Stargardzie krzyżuje się ponad dwadzieścia linii komunikacyjnych - mówi Tomasz Cykalewicz, twórca planu. - W ciągu roku przez miasto przewija się ponad 3,5 miliona ludzi. Dlatego wizerunek nowego centrum powinien zapraszać. Cały ten teren ma pracować na rzecz podatków dla miasta. Jego zagospodarowanie na pewno wpłynie też na przejęcie grupy klientów dla kolei, która swoje tereny przekaże miastu nieodpłatnie.

Polskie Linie Kolejowe SA przymierzają się do modernizacją linii kolejowej Szczecin - Poznań. Planują też odremontować stargardzki dworzec. Zmiany w jego okolicy będą widoczne w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat. Plan zagospodarowania przewiduje na objętym nim terenie zabudowę mieszkaniową, wykluczającą zabudowy parterowe.

W ramach przedsięwzięć związanych z realizacją planu przewidywana jest modernizacja wiaduktów kolejowych, a także likwidacja bunkrów, wycięcie alei kasztanowej na ul. Dworcowej i stworzenie tam alei pieszo-rowerowej. W nowym centrum miasta ma być więcej niż do tej pory miejsc parkingowych. Do wykonania swojej części, dzięki planowi, może już przystąpić miasto.

- Możemy budować rondo na ulicy Szczecińskiej, plac postojowy dla busów i autobusów czy też przejścia pod torami - mówi Sławomir Pajor, prezydent Stargardu. Zapisy planu zagospodarowania przestrzennego były konsultowane z mieszkańcami Stargardu.

- Do planu mieli sporo różnych uwag - mówi Stanisław Kazimierski, szef wydziału gospodarki przestrzennej. - Część z nich uwzględniliśmy, część nie. Do ostatniej chwili trwały też uzgodnienia z koleją. Poszliśmy na kilka kompromisów.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto