Czerń jest brakiem światła. To światło decyduje o tym, co jest widoczne oraz w jaki sposób. Barwa czarna jest więc swoistym zobrazowaniem pustki. Biel powstaje przez połączenie wszystkich innych barw światła widzialnego o maksymalnym natężeniu. Oślepia, wskazuje drogę, stanowi niezapisaną jeszcze powierzchnię płótna. Barwy te tworzą dwie zupełnie przeciwne skrajności spektrum. Użyte w sztuce stanowią najbardziej syntetyczny, niemalże zero-jedynkowy zapis obrazu i formy, nieodwracający uwagi od właściwej treści. Artysta subtelnie odkrywa przed obserwatorem ich naturę, ukazując jednocześnie potencjał wynikający zarówno z zastosowania ich samych, jak i w relacji do innych kolorów.
iPolitycznie - Szynkowski o zaangażowaniu filmu Holland w kampanię
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?