Pieniądze na likwidację azbestu pochodzą z budżetu miasta – mówi Piotr Styczewski, rzecznik prasowy prezydenta Stargardu. Na ten cel pozyskaliśmy również prawie 20 000 zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Prawie 50 ton wyrobów zawierających szkodliwy azbest zniknie ze Stargardu jeszcze w tym roku. Niebezpieczne materiały zostaną wywiezione i zutylizowane.
Usuwanie pokryć dachowych z azbestem rozpocznie się we wrześniu – dodaje Styczewski. Zajmie się tym profesjonalna firma – takie niebezpieczne odpady muszą zostać zutylizowane zgodnie z przepisami.
Prace obejmują zarówno rozbiórkę materiałów, ich odbiór od mieszkańców, transport i unieszkodliwienie. Tylko w ubiegłym roku z dachów w Stargardzie usunięto ponad 53 tony pokryć zawierających azbest. W tym roku takie materiały zostaną usunięte z kilkudziesięciu kolejnych nieruchomości.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?