Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Do końca października zutylizują 50 ton szkodliwego azbestu

Grzegorz Świstak
Grzegorz Świstak
We wrześniu rozpocznie się usuwanie pokryć dachowych z azbestu. Prace za ponad 43 tysięcy złotych powinny zakończyć się jeszcze w październiku tego roku.

Pieniądze na likwidację azbestu pochodzą z budżetu miasta – mówi Piotr Styczewski, rzecznik prasowy prezydenta Stargardu. Na ten cel pozyskaliśmy również prawie 20 000 zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Prawie 50 ton wyrobów zawierających szkodliwy azbest zniknie ze Stargardu jeszcze w tym roku. Niebezpieczne materiały zostaną wywiezione i zutylizowane.

Usuwanie pokryć dachowych z azbestem rozpocznie się we wrześniu – dodaje Styczewski. Zajmie się tym profesjonalna firma – takie niebezpieczne odpady muszą zostać zutylizowane zgodnie z przepisami.

Prace obejmują zarówno rozbiórkę materiałów, ich odbiór od mieszkańców, transport i unieszkodliwienie. Tylko w ubiegłym roku z dachów w Stargardzie usunięto ponad 53 tony pokryć zawierających azbest. W tym roku takie materiały zostaną usunięte z kilkudziesięciu kolejnych nieruchomości.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto