Testowy autobus ma 18 metrów długości i posiada 40 miejsc siedzących oraz 80 stojących. Zamontowany na dachu system bateryjny, oparty na technologii ogniw litowo-jonowych (NMC), w postaci 8 akumulatorów o łącznej mocy 640 kWh zasila dwa silniki centralne na drugiej i trzeciej osi autobusu.
Dwa silniki zwiększają możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania z wykorzystaniem systemu rekuperacji. Obie napędowe osie autobusu są zsynchronizowane elektronicznie w celu umożliwienia rozdzielenia momentu napędowego np. w sytuacji poślizgu – zapewniając większą stabilność i bezpieczeństwo jazdy po mokrych odcinkach trasy. Autobus może wykonywać zadania przewozowe bez konieczności doładowywania baterii w ciągu dnia na trasie do około 350 km.
Autobus jest w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poczucie przestronności wewnątrz autobusu dają duże okna, znacznie większe od zastosowanych w innych tej wielkości pojazdach. Do dyspozycji pasażerów są fotele o podwyższonym komforcie i miękkim tapicerowaniu.
Testy autobusu potrwają do 23 kwietnia br. Zachęcamy zatem naszych pasażerów, aby skorzystali z możliwości być może niektórzy po raz pierwszy, przejechania się autobusem, w którym jedynym źródłem hałasu jest szum toczących się kół i wiatru. - czytamy w komunikacie MPK Stargard.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?