d kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, miasto omija już droga ekspresowa S10 – mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA o/Szczecin. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość trasy przez miasto to 7,4 km, a po realizacji wybranego wariantu obwodnicy będzie krótsza o 2,9 km. Biorąc pod uwagę brak konieczności przejazdu przez miasto skróci się on nawet czterokrotnie.
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP - główna ruchu przyspieszonego – dodaje Grzeszczuk. Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła.
Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?