Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Osiedle Tysiąclecia - organizacja ruchu do poprawy

Grzegorz Kabaczyński
Osiedle Tysiąclecia to ścisłe śródmieście miasta.

Duża liczba lokali handlowych i usługowych, przystanek busów i pobliski dworzec kolejowy wpływają na zwiększony ruch pieszych i pojazdów.

- W związku z licznymi sygnałami mieszkańców osiedla w zakresie sposobu poruszania się i parkowania pojazdów mechanicznych – wyjaśnia Marcin Rumiński podinspektor ds. informacji w Urzędzie Miejskim – przeprowadzono wnikliwą analizę przyczyn utrudnień z której jednoznacznie wynika, że zaistniała sytuacja spowodowana jest notorycznym nie stosowaniem się kierowców do istniejącego oznakowania oraz deficytem miejsc do parkowania. W celu poprawy istniejącego stanu rzeczy postanowiono wprowadzić kilka zmian, które podzielono na etapy. W pierwszym etapie postanowiono dokonać zmiany organizacji ruchu polegającej na utworzeniu na terenie osiedla „strefy zamieszkania” oraz monitorować zachowanie kierowców po wprowadzeniu przedmiotowych zmian.

Strefa zamieszkania to obszar, w którym pieszy pieszy może korzystać z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdami. Korzystać z drogi może także dziecko w wieku do 7 lat, bez opieki osoby dorosłej. W strefie obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, a parkować można tylko w miejscach wyznaczonych. Wyjeżdżając ze strefy trzeba ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

- W drugim etapie – będziemy zbierać propozycje od mieszkańców osiedla oraz osób korzystających z tego terenu oraz zainteresować wspólnoty mieszkaniowe wykonaniem na swoich terenach dodatkowych miejsc postojowych - zapewnia Marcin Rumiński. - Kolejnym etapem będzie przystąpienie do realizacji wypracowanych decyzji. Zebrane wnioski skierowały nasze czynności do wprowadzenia rozwiązań, które będą w sposób jednoznaczny wymuszały działania kierowców. W związku z powyższym w tym roku sukcesywnie będziemy ograniczać samowolę kierowców poprzez montaż barier i słupków blokujących w miejscach zastrzeżonych dla pojazdów. W okresie sprzyjającym wykonaniu oznakowania poziomego oznaczymy miejsca postojowe oraz konieczne martwe pola. Wszystkie przypadki naruszenia przepisów ruchu drogowego należy zgłaszać do uprawnionych służ jak policja i Straż Miejska.

Żeby jednak policja czy Straż Miejska mogły interweniować muszą być przede wszystkim właściwie oznaczone wszystkie miejsca do parkowania. Na razie tego brakuje a należałoby od tego zacząć. Trzeba również zwrócić uwagę na niebezpieczne miejsca na osiedlu np. parkowanie przed przejściami dla pieszych czy wysoki żywopłot wzdłuż drogi przy postoju busów.

Osiedle to nie najlepsze miejsce na postój busów. Nie dość, że brak jest miejsc postojowych to dodatkowo panuje tu jeszcze większy ruch pojazdów. Pętla autobusowa na placu Wolności to chyba najwłaściwsze miejsce dla busów. Nie wierzę że nie da się wygospodarować tam miejsca i skoordynować odjazdy tak, żeby nie kolidowało to z rozkładem jazdy MZK. Dodatkowo kierowcy mają tam zapewnione zaplecze sanitarne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto