- Do tej pory największym dozwolonym zanurzeniem dla portu w Szczecinie było 9,15 m. M/v Dino (dł. 179,99 m/szer. 28,2 m) załadował na nabrzeżu Zbożowym blisko 30 tys. ton pszenicy i wyruszył do szwedzkiego portu Göteborg. Dzięki zakończonej w ubiegłym roku modernizacji i pogłębieniu toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 m, zwiększyły się możliwości szczecińskiego portu - czytamy na profilu Port Szczecin-Świnoujście.
Przypomnijmy, że pogłębiono tor wodny do 12,5 m na odcinku ok. 62 km, z jednoczesnym jego poszerzeniem do 100 m, przebudową skarp brzegowych, pogłębieniem i poszerzeniem obrotnic dla statków, budową dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych, w postaci dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, z urobku wydobytego podczas prac czerpalnych. Wykonawcą było belgijsko-holenderskie konsorcjum firm Dredging International nv i Van Oord Dredging and Marine Contractors bv, a wartość kontraktu to ponad 1 mld 830 mln zł. Kontrakt podpisano we wrześniu 2018 roku.
Dzięki pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków zawijających do Szczecina zwiększyło się do wartości ok. 11,0 m (obecnie jest to 9,15 m), a co za tym idzie, zapewniona została dostępność szczecińskiego portu dla określonej grupy dużych statków.
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?