Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat stargardzki. Bezpłatna pomoc prawna tylko przez internet

Grzegorz Drążek
Jeśli trzeba dostarczyć do starostwa jakieś dokumenty, to można to zrobić przez punkt podawczy, wejście od strony parku 3 Maja
Jeśli trzeba dostarczyć do starostwa jakieś dokumenty, to można to zrobić przez punkt podawczy, wejście od strony parku 3 Maja Tadeusz Surma
Bezpłatna pomoc prawna na terenie powiatu stargardzkiego, świadczona w formie bezpośrednich spotkań z mieszkańcami, została zawieszona. Teraz należy się w tej sprawie kontaktować przez internet. Kontakt telefoniczny możliwy jest tylko w sytuacji, gdy ktoś nie ma internetu.

- Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Sprawiedliwości, wprowadzony w kraju stan epidemii wykluczył możliwość nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie stargardzkim, świadczonej bezpośrednio w wyznaczonych punktach - poinformowali pracownic stargardzkiego starostwa. - Możliwość wizyt interesantów została zawieszona do odwołania.

Punkty w powiecie stargardzkim, w których świadczona była nieodpłatna pomoc prawna, są obecnie zamknięte. Jak informują powiatowi urzędnicy, poradnictwo prawne przeniosło się do internetu.

Na stronie internetowej www.powiatstargardzki.pl można pobrać wniosek, który należy wypełnić i w formie skanu przesłać pocztą elektroniczną na adres mailowy [email protected] wpisując w tytule "Nieodpłatna pomoc prawna".

- W informacji podajemy inicjały, to jest pierwsze litery naszego imienia i nazwiska - wyjaśniają pracownicy stargardzkiego starostwa. - Jej integralną częścią jest skan lub zdjęcie wypełnionego i podpisanego wniosku.

Powiatowi urzędnicy podkreślają, że jeśli chodzi o uzyskanie pomocy prawnej obowiązuje obecnie kontakt internetowy. Ale jest wyjątek.

- W wyjątkowej sytuacji, gdy dostęp do internetu nie jest możliwy, osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub poradnictwa obywatelskiego, korzystając z telefonu może ustnie złożyć taki wniosek, co zostanie odpowiednio odnotowane przez osobę odbierającą tego rodzaju oświadczenie - informuje starostwo.

Wtedy należy telefonować do Biura Polityki Społecznej w stargardzkim starostwie pod numer 91-480-49-19 lub 91-480-49-23, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.

- Pracownicy biura odpowiadają również telefonicznie na szereg innych pytań, dotyczących nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego świadczonych w powiecie stargardzkim, zachęcając - jeśli tylko to możliwe - do wykorzystywania elektronicznych narzędzi kontaktu - wyjaśniają powiatowi urzędnicy.

To kolejna zmiana w funkcjonowaniu stargardzkich jednostek powiatowych wprowadzona w związku z epidemią koronawirusa. Całkowicie została zawieszona bezpośrednia obsługa petentów w stargardzkim starostwie. Wszystkie sprawy załatwiane są przez internet, telefonicznie i za pośrednictwem poczty. Adres: Starostwo Powiatowe w Stargardzie, ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard. Nr tel. kancelarii ogólnej 91-480-48-00, 91-480-48-04. Email: [email protected]

- Mimo obowiązującego stanu epidemii, starostwo powiatowe realizuje wszystkie zadania i usługi na rzecz mieszkańców - zapewnia starostwo.

Jeśli zachodzi konieczność dostarczenia do urzędu dokumentów, to należy skorzystać ze skrzynki podawczej, która jest za drzwiami wejściowymi starostwa przy ulicy Skarbowej 1 od strony parku 3 Maja.

Kto chciałby zgłosić się po poradę do powiatowego rzecznika konsumentów, może telefonować pod numer 91-480-48-42 lub skorzystać z poczty elektronicznej pisząc na adres [email protected]. Można też kontaktować się poprzez profil społecznościowy Facebook o nazwie Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Edyta Domińczak.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto