Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Wartość kontraktu wynosi 340 mln złotych netto. Jest finansowany ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej i budżetu państwa.
- Kończymy z prowizorką zastępując całość nowoczesnym obiektem na standardy XXI wieku, odpowiednim na potrzeby żeglugi i kolei - wyjaśnia Tomasz Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
25 stycznia 2023 most został zamknięty dla ruchu pociągów. Plany przewidują pozostawienie przęsła zwodzonego i rozbiórkę jego pozostałej części, a także wybudowanie nowego, wyższego mostu z dwoma torami, który ma powstać obok. Każde z demontowanych przęseł ma ok 73 metry. Obecnie odbywa się rozbiórka przęsła A, czyli tego od strony Podjuch. Prace potrwają do 22 lutego. Miesiąc później konstrukcja starego mostu zostanie rozebrana w całości. Wcześniej zdemontowano już m.in. trakcję i podkłady kolejowe. Na placu budowy są już składowane elementy nowego mostu, których montaż rozpocznie się w kwietniu i potrwa ok. ośmiu miesięcy.
- Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, w połowie grudnia nowy most zostanie oddany do użytkowania - dodaje dyr. Duklanowski.
Start most był głównym tematem krótkometrażowego filmu Most nominowanego do Oscara w 2004 w kategorii Najlepszy krótkometrażowy film aktorski roku 2003.
W czerwcu 2010 roku na skutek uderzenia barki most został poważne uszkodzony i wymagał naprawy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?