Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Światowy Dzień Konsumenta także w Stargardzie. Do starostwa zaprasza powiatowa rzeczniczka konsumentów Edyta Domińczak

OPRAC.:
Emilia Chanczewska
Emilia Chanczewska
Fot. stargardzkie starostwo
Dziś, w poniedziałek 15 marca, przypada Światowy Dzień Konsumenta. W tym roku odbywa się pod hasłem "Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci". Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz powiatowy rzecznik konsumentów w Stargardzie ostrzegają przed zagrożeniami czyhającymi w internecie - oszustwami zakupowymi, piramidami finansowymi, okradaniem kont poprzez instalowanie niebezpiecznych szpiegowskich aplikacji oraz subskrypcjami - pułapkami.

ŚWIATOWY DZIEŃ KONSUMENTA - SURFUJE,SPRAWDZAM,KUPUJE - KLIKAM BEZPIECZNIE

- UOKiK przygotował interaktywne narzędzia edukacyjne, do których zachęcam aby zajrzeć - zachęca Edyta Domińczak, powiatowy rzecznik konsumentów w Stargardzie.

Są to:
• interaktywne narzędzie edukacyjne: konsument.edu.pl
• codzienny wideoczat z ekspertami na Facebooku
• praktyczne porady na Twitterze

Celem obchodów Światowego Dnia Konsumenta jest podnoszenie świadomości konsumentów na temat ich praw.

Internet stał się nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Wykorzystywany jest praktycznie wszędzie - w pracy, domu, do nauki, wymiany informacji, jako forma relaksu, sposób na różnego rodzaju zakupy i usługi. Niestety, korzystają z niego także nierzetelni sprzedawcy, a często również oszuści.

Nie każdy użytkownik sieci zdaje sobie sprawę, jak łatwo można paść ich ofiarą. Należy szczególną uwagę zwracać na zagrożenia czyhające na konsumenta w sieci (np. oszustwo zakupowe, wyłudzenie kodu BLIK, haseł, kradzież tożsamości, fałszywą zbiórkę charytatywną, piramidę finansową), dbając o to, żeby każde działania maksymalnie urealnić.

Wygląd strony internetowej, jej zawartość, mechanizmy i stosowane interakcje są identyczne jak te, z którymi faktycznie spotyka się konsument w sieci, zatem użytkownik zachowuje się naturalnie - wybiera towar, jego parametry, decyduje o sposobie dostawy i formie płatności, wypełnia formularz, zapoznaje się z materiałem reklamowym czy też wchodzi w konwersację z chatbotem, a nawet menedżerem, który prowadzi go przez telefon w czynnościach zmierzających do wyłudzenia danych.

- Na co dzień przestrzegam konsumentów, a w tym dniu szczególnie przed lekkomyślnym korzystaniem z dobrodziejstw w sieci - informuje Edyta Domińczak. - Bowiem sposoby działania sprzedawców i cyberprzestępców są coraz bardziej wyrafinowane. Decyzje podejmowane zbyt szybko, pod wpływem impulsu lub z chęci szybkiego i wysokiego zysku mogą oznaczać wymierne straty finansowe, o czym mogłam przekonać się w ostatnim czasie, w którym to konsumenci zostali okradzieni ze środków w koncie, a co więcej na ich rzecz zawarto umowy kredytowe na wysokie pożyczki. Dlatego tak ważne jest, aby wykazać się dużą dozą czujności i ostrożności żeby nie paść ofiarą oszustwa.

Zawsze po pomoc można zwrócić się do powiatowego rzecznika konsumentów w Stargardzie w budynku starostwa powiatowego przy ul. Skarbowej 1, nr tel. 91 480 48 42 lub 91 480 48 22.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto