Światowy Dzień Konsumentów jest obchodzony 15 marca. Do tej pory rzeczniczka konsumentów ze starostwa każdego roku organizowała dyżur w terenie. Tym razem odbył się on w miejscu jej pracy i trwał do godziny 18.
- Chciałam dać możliwość przyjścia z problemami tym, którzy pracują do godziny 16 - mówi Edyta Domińczak, rzeczniczka konsumentów. - Przez dwie godziny udało się porozmawiać z kilkunastoma konsumentami, którzy przyszli po porady.
Najwięcej spraw poruszonych podczas dyżuru dotyczyło zmiany operatora. Abonenci nieświadomie podpisują umowy, nie zdając sobie sprawy z tego, że jednym podpisem zmieniają operatora. W konsekwencji są zmuszeni płacić kary umowne za zerwanie umów lojalnościowych z poprzednim operatorem.
Jeden z konsumentów przyszedł ze sporym problemem, ponieważ cztery miesiące przed terminem wpłacił zadatek na poczet zorganizowania uroczystości weselnej. Potem się rozmyślił. Zażądał od organizatora zwrotu zadatku.
- W tym przypadku nic nie można zrobić - komentuje rzeczniczka. - Zadatek nie podlega zwrotowi. Jeżeli wycofujemy się z umów, pieniądze przekazane w formie zadatku przepadają, w przeciwieństwie do zaliczki. Warto o tym pamiętać.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?