Projekt przewiduje budowę punktu przesiadkowego z zapleczem parkingowym typu park&ride oraz bike&ride. W planach jest także powstanie zadaszonej pętli dla autobusów i busów wraz z przystankami. Ponadto powstaną ciągi pieszo-jezdne łączące się z istniejącym układem komunikacyjnym. Nie zabraknie parkingu dla prawie 100 samochodów oraz ponad 40 stanowisk postojowych dla rowerów i motorowerów. Całość dopełni nowa instalacja techniczna, sanitarna, wodociągowa, jak i elementy małej architektury, np. ławki oraz tablice.
- Wygodny transport i sprawna komunikacja to ważny element naszej codzienności - podkreśla Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego. - W tym przypadku węzeł przesiadkowy będzie pełnił jeszcze jedną istotną rolę. Będzie służył do obsługi stacji kolejowej Reptowo po uruchomieniu połączeń obsługiwanych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Jest pomysł wykonania przy przystanku pętli autobusowej umożliwiającej dojazd do przystanku linii autobusowej nr 4 MZK Stargard (informacja za Szczecińską Koleją Metropolitalną).
Większość kosztów przedsięwzięcia pokryje unijna dotacja urzędu marszałkowskiego. Koszt inwestycji, która dodatkowo pozytywnie wpłynie na środowisko naturalne i ograniczy emisję zanieczyszczeń, gmina Kobylanka oszacowała na prawie 4,4 mln zł. Urząd marszałkowski w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dołoży 2,6 mln zł. Prace zaplanowano w okresie styczeń-grudzień 2021 roku.
Zadanie wpisuje się w założenia 2 Osi Priorytetowej RPO WZ 2014-2020 „Gospodarka niskoemisyjna”, działanie 2.2 „Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego”.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?