Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ze Stargardu do Szczecina 160 km/h? To będzie możliwe

Grzegorz Drążek
Planowane prace dotyczą między innymi stacji kolejowej w Stargardzie
Planowane prace dotyczą między innymi stacji kolejowej w Stargardzie Emilia Chanczewska
Kosztem 600 milionów złotych przebudowana zostanie trasa kolejowa Stargard - Szczecin Dąbie. Skorzystają na tej inwestycji stacje kolejowe w Stargardzie, Grzędzicach i Miedwiecku.

O podpisaniu umowy w tej sprawie poinformowały dzisiaj PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja odcinka Stargard - Szczecin Dąbie to część większej modernizacji trasy kolejowej Szczecin - Poznań.

W ramach inwestycji na odcinku Stargard - Szczecin Dąbie tory przygotowane zostaną do jazdy pociągów z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Wymienionych zostanie 48 kilometró torów i 64 km sieci trakcyjnej.

Remontowane będą także perony na stacjach kolejowych w Stargardzie, Grzędzicach i Miedwiecku. W Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie zostaną zrobione przejścia pod torami.

Informacja prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

Wygodne stacje z udogodnieniami dla osób o ograniczonej mobilności, tory przygotowane do jazdy 160 km/h oraz wyższy poziom bezpieczeństwa za prawie 600 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują odcinek między Stargardem a Szczecinem Dąbiem. To kolejny etap prac niezbędnych dla dobrych podróży z Poznania do Szczecina.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (4 lipca) umowę za blisko 600 mln zł na modernizację trasy między Stargardem a Szczecinem Dąbie. To kolejny projekt do realizacji na ważnej trasie z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie. Pracami na tym odcinku zajmą się: Trakcja PRKiI S.A. (Lider), SCHWEERBAU GmbH & Co. KG Bauunternehmen, "SBM" Sp. z o.o. sp.k. Projekt współfinansowany z instrumentu CEF "Łącząc Europę".

- Inwestycja lepiej skomunikuje dwa województwa - Wielkopolskę i Pomorze Zachodnie. To niezwykle ważne dla zwiększania konkurencyjności ekonomicznej tych regionów. Zyskają nie tylko mieszkańcy, którzy wybierają kolej w codziennych podróżach, ale także przewoźnicy towarowi, którzy szybciej dowiozą ładunki do portów w Szczecinie i Świnoujściu - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Remont linii kolejowej z Poznania do Szczecina to jeden z większych projektów inwestycyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. w obecnej unijnej perspektywie finansowej w ramach instrumentu CEF i kluczowy projekt europejskiego korytarza transportowego Bałtyk Adriatyk o wartości około 2,7 mld zł. Po ukończeniu inwestycji zwiększy się nie tylko komfort jazdy pasażerów, ale dzięki nowym torom skróci się czas przejazdu - Małgorzata Zielińska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów

Na odcinku Stargard Szczecin Dąbie zmodernizowanych zostanie 11 peronów między innymi w Stargardzie, Grzędzicach, Miedwiecku. Stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Pojawią się nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. W Stargardzie, Reptowie, Szczecinie Zdunowie zostanie wybudowane przejście pod torami z pochylniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Konsekwentnie realizujemy kolejne etapy modernizacji linii Poznań - Szczecin i dziś podpisujemy umowę na remont zachodniopomorskiego odcinka między Stargardem a Szczecinem Dąbie. Dwa tygodnie temu podpisaliśmy umowę na przebudowę odcinka Słonice - Choszczno. To projekt istotny dla dobrych połączeń regionalnych i międzyregionalnych. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd najszybszych składów między Poznaniem a Szczecinem skróci się nawet o około 50 min., a podróżni zyskają wyższy komfort obsługi na kilkudziesięciu stacjach i przystankach mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Szybciej i bezpieczniej także dla zwierząt

Między Stargardem a Szczecinem Dąbie wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Zmodernizowane zostaną 4 przejazdy kolejowe, na których zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Na trasie przebudowanych zostanie 6 mostów i wiaduktów. PLK pamiętają także o ochronie środowiska w ramach inwestycji zaplanowano bezpieczne przejścia dla zwierząt.

Rozpoczęcie prac na odcinku Słonice Szczecin Dąbie zaplanowano na początek III kwartału br. a ich zakończenie w IV kw. 2020 r.

Posłuchaj co mówił prezydent Stargardu Rafał Zając o przebudowie wiaduktów w Stargardzie i budowie przejścia podziemnego łączącego dworzec kolejowy i centrum przesiadkowe

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto