Wielce prawdopodobne jest, że w przyszłym tygodniu droga pod wiaduktem, który łączy ulice Wyszyńskiego i Szczecińską w Stargardzie, zostanie na nowo otwarta.
Była zamknięta przez ponad dwa miesiące.
Puszczą częściowo
Planowane jest dopuszczenie ruchu pieszych po chodniku łączącym ul. Szczecińską z ul. Wyszyńskiego po stronie stacji paliw BP. Wtedy też na tym odcinku jezdnią będą mogły poruszać się samochody.
- Nareszcie będzie przejazd! - cieszy się pan Norbert, mieszkaniec Starego Miasta. - Brak przejazdu przez centrum Stargardu powodował duże utrudnienia w całym mieście. Te ciągłe zmiany w organizacji ruchu dają nieźle w kość. Wielu kierowców jest zdezorientowanych, niektórzy jeżdżą na pamięć. Poza tym większy ruch powodował wiele kolizji drogowych.
Całkowite zamknięcie 7 maja przejazdu pod wiaduktem kolejowym wprowadziło prawdziwą rewolucję w dotychczasowe przyzwyczajenia kierowców. W mieście, w wielu miejscach zmieniła się organizacja ruchu. Kierujący musieli wnikliwie przyglądać się znakom drogowym, by dojechać do celu.
Ciężko było tym bardziej, że remonty dróg odbywają się jeszcze w innych rejonach Stargardu, m.in. na al. Żołnierza. Swoje zrobiła też modernizacja odcinka starej „dziesiątki”. Drogowcy analizowali różne rozwiązania, by ułatwić kierującym życie. Zmotoryzowanym udostępniano alternatywne trasy, jak choćby drogi wzdłuż działek przy ulicy Broniewskiego i białych koszarach. Korków, nerwów kierowców i pieszych oraz kolizji nie udało się jednak uniknąć.
Roboty się toczą
Cierpliwość mieszkańców ma już niedługo zostać wynagrodzona otwarciem przejazdu pod wiaduktem.
- Roboty przebiegają sprawnie i cały czas intensywnie postępują - mówi Piotr Styczewski z biura prezydenta Stargardu. - W rejonie ronda przebudowano między innymi sieć gazową i energetyczną. To skrzyżowanie będzie stanowiło wjazd na teren Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Cała inwestycja zakłada jeszcze też szereg prac pod ziemią, związanych z sieciami: wodociągową, sanitarną, deszczową.
Wykonawcą budowy ZCP, którego element stanowi rondo, jest firma Strabag. Roboty prowadzone są na różnych odcinkach. Budowane są: drogi dojazdowe, chodniki, ścieżki.
- Wykonawca zrealizował już większość prac przy budowie chodników i ścieżek rowerowych - informują urzędnicy.
Przywrócenie ruchu pod wiaduktem nie będzie oznaczało końca budowy ronda. Roboty dalej się będą toczyć, ale bardziej od strony ulic 11 Listopada i Bema. Tam na około miesiąc zostanie zamknięty ruch samochodowy.
Koniec w grudniu
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe pochłonie łącznie 26 mln zł. W jego zakres wchodzą, poza budową ronda, parkingi dla ok. 50 aut, perony dla komunikacji autobusowej, przebudowa ulicy Towarowej na dwukierunkową wraz z budową ścieżki rowerowej, parkingów Park&Ride i Kiss&Ride, przebudowa oświetlenia. W dalszych planach kolej ma przebudować dworzec kolejowy. Centrum przesiadkowe ma być gotowe w grudniu 2018 roku. Ma ono, wraz z rondem, nosić imię zmarłego w styczniu ubiegłego roku Sławomira Pajora, prezydenta Stargardu. Szacuje się, że przez centrum będzie się przewijać 20 tysięcy osób na dobę.
Więcej na ten temat:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?