Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

SP 3 Stargard. Ciekawsze lekcje z matą [zdjęcia, wideo]

Emila Chanczewska
W Szkole Podstawowej nr 3 wdrażane są nowoczesne metody nauczania. Dzieci chętnie pracują z matą dydaktyczną i interaktywną tablicą. To dobry wstęp do kodowania i programowania.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Stargardzie przystąpiła do programu "Mistrzowie kodowania", którego celem jest upowszechnienie nauki programowania w podstawówkach.

Zakupiona - za 2500 zł - została mata dydaktyczna, która wykorzystywana jest w ramach lekcji i na zajęciach pozalekcyjnych. W edukacji wczesnoszkolnej, matematyce, przyrodzie, muzyce, na zajęciach ruchowych i socjoterapii. W drodze jest kolejna taka mata dla trójki. Do dobry wstęp do nauki kodowania, a następnie programowania, czego nie powinno zabraknąć w żadnej szkole.

Głos w ubiegłym tygodniu wziął udział w lekcji z matą, w klasie II a i trzeba przyznać, że było ciekawie, a uczniowie naprawdę chętnie i aktywnie uczestniczyli w zajęciach, podczas których nie trzeba siedzieć w ławkach, można trochę się poruszać, a przede wszystkim zdobywa się wiedzę i umiejętności poprzez zabawę.

A od zabawy, często nieświadomie, przechodzą na poziom myślenia algorytmicznego, jak podkreśla ich pani.
Rozwiązują problemy, planują i kontrolują swoje działania, pracują nad koncentracją uwagi, uczą się też współpracy w grupie.
- Myślałam, że będzie problem, ale im poszło fenomenalnie - przyznaje Lilianna Gruszewska, wychowawczyni II a. - Są pełni entuzjazmu. Sami się poprawiają, korygują błędy. Układają historyjki obrazkowe albo ciągi obrazów tak, by nie powtarzały się w pionie. Wyższa szkoła, to "magiczne kwadraty", zadania matematyczne.
Dzieci pracują w zespołach, na koniec wszystko składają.

- Najbardziej lubię na macie te ćwiczenia ze strzałeczkami - opowiada Maja z II a. - Gdy na przykład piesek musi przejść do marchewki.

- Lubię matę, bo mogę się więcej nauczyć, zobaczyć nowe rzeczy - mówi Staś z II a. - Zadania są łatwe i bardzo ciekawe. Najbardziej lubię układanie obrazków tak, by ich nie powtórzyć.

Po zajęciach z matą przychodzi czas na obsługiwaną dotykowo tablicę interaktywną. Uczniowie wyrywają się, by do niej podchodzić i przechodzić kolejne poziomy zadań.

- W każdej sali lekcyjnej mamy do dyspozycji tablicę interaktywną, z której korzystamy codziennie - mówi wychowawczyni II a. - Zabawę na macie przenosimy na tablicę interaktywną, na której również kodujemy. Kolejnym działaniem jest nauczanie kształtujące, w którym uczeń w każdej chwili ma możliwość oceny swojej sytuacji poprzez stosowanie metodnika. Uczniowie mają do dyspozycji metodniczki, które pozwalają im bez słów komunikować się z nauczycielem.

Uczeń - niczym sędzia piłkarski - pokazuje nauczycielowi kolorowe kartki. Zielona oznacza, że rozumie, żółta że ma wątpliwości, a czerwona że nie rozumie. Dzięki temu może liczyć na szybką reakcję i pomoc nauczyciela. A ą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto