Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na pracownika banku. Mieszkanka Powiatu Stargardzkiego straciła 20 tysięcy złotych

Grzegorz Świstak
Grzegorz Świstak
Mieszkanka powiatu stargardzkiego straciła 20 tysięcy złotych po tym jak na numer telefonu kobiety zadzwonił mężczyzna z akcentem języka ukraińskiego, który przedstawił się, jako pracownik banku i poinformował, że doszło do próby włamania na konto pokrzywdzonej. Dodał, że konto będzie zablokowane i utworzy nowe konto techniczne, z którego kobieta będzie mogła korzystać do czasu zabezpieczenia starego konta.

W trakcie rozmowy ,,pracownik banku’’ poinformował kobietę, że musi ona przelać pieniądze, ze starego konta na nowe. Dodał, że kobieta musi wygenerować kody BLIK, które ma mu podać, aby on mógł zrobić przelew. W wyniku tego zdarzenia mieszkanka powiatu stargardzkiego straciła 20 tysięcy złotych.

Pomimo tego, że świadomość mieszkańców naszego powiatu zdecydowanie poprawiła się, nadal zdarzają się przypadki, kiedy przestępcom udaje się przysłowiowo wywieść ofiarę w pole – mówi mł. asp. Justyna Siwarska, oficer prasowy stargardzkiej policji. Przestępcy stosują co raz to bardziej pomysłowe metody, by dotrzeć nie tylko do seniorów. Ofiarą oszustów padają także młodsi.

Oszuści wymyślają różne historie, by pozyskać gotówkę. Ostrożni powinni być między innymi posiadacze mobilnych aplikacji bankowych, gdyż zdarza się, że przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Podczas połączeń na wyświetlaczu telefonu pojawia się często numer infolinii banku lub innej instytucji. To coraz bardziej popularny spoofing. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia.

Nieustannie apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności – dodaje mł. asp. Justyna Siwarska. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Podobnie jest w przypadku policjantów. Ci nigdy nie proszą nas o przekazywanie pieniędzy komukolwiek, nie informują o przeprowadzanych akcjach operacyjnych i nie wysyłają żadnych kurierów w imieniu policji. Takiego typu sygnały tylko powinny nas jeszcze bardziej wyczulić.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto