Pierwsza partia azbestu, ważąca ponad 18 ton, została wywieziona dzięki środkom, które wyniosły niemal 23 000 złotych. Na tę kwotę złożyło się 6 200 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
W późniejszym czasie, dzięki dodatkowym funduszom, usunięto kolejne partie materiału. Koszt demontażu, zabezpieczenia i utylizacji wyniósł ponad 28 000 zł, z czego niemal 10 000 zł stanowiły dofinansowania. Polowa z tej sumy pochodziła z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, a resztę dołożył już wspomniany Wojewódzki Fundusz w Szczecinie.
Łączne wydatki na usuwanie azbestu w minionym roku osiągnęły prawie 51 000 zł, z czego dofinansowanie wyniosło powyżej 16 000 zł. Miasto kontynuuje program i zachęca mieszkańców do zgłaszania chęci usunięcia azbestu z ich nieruchomości. Deklaracje można składać w Biurze Obsługi Klienta przy ulicy S. Czarnieckiego 17.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?