W swoistym przeglądzie samochodów w latach powojennych rozpocznę od samochodu Warszawa.
FSO Warszawa, potocznie Warszawka, Garbuska – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO na Żeraniu w Warszawie na licencji ZSRR
. Przez cały okres produkcji powstało 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w historii powojennej Polski.
Załączone fotografie z moich rodzinnych albumów zostały zrobione w 1957 roku gdzieś na podstargardzkich polach.
Z tego, co wiem był to samochód służbowy zarejestrowany w centrali oddziału w Szczecinie, gdzie mój wujek był kierowcą prezesa. Stąd rejestracja MA – Szczecin. Potwierdza to nam strona, do której link podesłała nam „kette” w ramach (nie) małego konkursu o Stargardzie 111:
http://www.wptr.pl/index.php?dz=tablice&pdz=1956&sekcja=kody&ps=M
Wujek wziął całą rodzinę na małą wycieczkę za miasto i oczywiście wszystkich sfotografował na tle warszawy. Samochód osobowy w tym czasie był marzeniem, synonimem lepszego świata, mimo tego, że władza przekonywała nas o wyższości komunikacji publicznej. Na fotografiach widać, że bardzo nieskutecznie.
W następnym odcinku będzie o syrence – już prywatnej, bardzo kochanej i oczywiście „obfotografowywanej”.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?