Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza przetarg na nowy odcinek obwodnicy północnej Stargardu

Grzegorz Świstak
Grzegorz Świstak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę nowego, około czterech i pół kilometrowego odcinka obwodnicy północnej Stargardu. Ten istotny krok przyczyni się do dalszego kształtowania tej strategicznej dla regionu trasy. Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają miasto korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.

Obwodnica ta jest kluczem do poprawy infrastruktury drogowej w Stargardzie, umożliwiając płynniejszy przejazd przez miasto i sprawniejsze połączenie z siecią dróg krajowych oraz autostrad. Inwestycja ta ma na celu nie tylko usprawnienie ruchu ciężarowego omijającego centrum Stargardu, ale także poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. W przyszłym roku planowane jest podpisanie umowy. Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakładamy, że stanie się to w 2025 r. co pozwoli rozpocząć roboty, na które założono 15 miesięcy. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 r.

Obecnie droga krajowa nr 20 prowadzi przez miasto i obejmuje ulice: Bydgoską, M. Skłodowskiej-Curie, Gdańską i Gdyńską. Tą trasą każdego dnia jeździ bardzo wiele samochodów – zarówno osobowych, jak i ciężkich transportów. Nowa inwestycja pozwoli wyprowadzić znaczną część ruchu poza miasto. Jak informuje GDDKiA, kolejny fragment obwodnicy przejdzie przez dolinę rzeki Krapiel, dalej przez drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, następnie nad linią kolejową Stargard – Gdańsk i połączy się z DK 20 już poza granicami Stargardu. Dzięki temu w mieście poprawi się bezpieczeństwo pieszych, kierowców i rowerzystów, a jednocześnie zdecydowanie skróci się czas przejazdu przede wszystkim dla tranzytu.

Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard – Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.

W Stargardzie również miasto inwestuje w obwodnicę północną. Jeden fragment mamy już gotowy – od ul. Składowej do ul. E. Orzeszkowej. W tym roku rozpoczną się prace przy kolejnym – od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej, który umożliwi płynne połączenie z ul. Podleśną. Kończymy też projektowanie trasy w ciągu ul. Hanzeatyckiej, od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego. Cały czas staramy się pozyskać dofinansowanie na jej wykonanie. Fragment obwodnicy, który chce wybudować GDDKiA, powinien być gotowy w 2027 roku. W przyszłości połączy się z odcinkiem planowanym do wykonania przez Zarząd Dróg Wojewódzkich i dalej z częściami wybudowanymi przez miasto.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rusza przetarg na nowy odcinek obwodnicy północnej Stargardu - Stargard Nasze Miasto

Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto